• AR
  • EN
دوشنبه, 26 آذر 1397
رئیس بیمارستان گلستان اهواز در جمع سرپرستاران این مرکز عنوان کرد؛
جلب رضایتمندی بیماران و مراجعان، در گرو اصلاح فرآیندهای "نظارتی" و رعایت اصل "پاسخگویی" است
 ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ 
۱:۴۵:۳۸

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

رئیس بیمارستان گلستان اهواز در جمع سرپرستاران این مرکز عنوان کرد:
جلب رضایتمندی بیماران و مراجعان، در گرو اصلاح فرآیندهای "نظارتی" و رعایت اصل "پاسخگویی" است


بسیاری از نارضایتی‌های مردم در بیمارستان‌ها، نه در ارتباط با مسائل درمانی، بلکه بخاطر عدم پاسخگویی لازم و به موقع به گیرندگان خدمت است که ضروریست بسیاری از فرآیندهای معیوب در این زمینه اصلاح و رضایتمندی حداکثری مراجعه کنندگان جلب شود.

دکتر میثم معزی، رئیس بیمارستان گلستان اهواز، صبح امروز(دوشنبه ۲۸ آبانماه ۱۳۹۷)، در اولین نشست خود با سرپرستاران و سوپروايزرهای بخش‌های مختلف، ضمن بیان این مطلب افزود: اگر چه این روزها متأسفانه مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی گریبان‌نگیر همه، از جمله کادر شریف پرستاری شده است، اما نباید تاوان نقایص زیرساختی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، ترافیکی و... را کادر درمان و بویژه پرستاران وظیفه شناس بپردازند.

وی ادامه داد: بر همین اساس و در نهایت و غایت امر، معضلات و مصائب موجود در قالب خیل عظیم مصدومان حوادث ترافیکی و ترومایی، بیماران سرطانی، سکته‌های مغزی، بیماران اعصاب و روان و... بر روی کادر درمانی مراکز دولتی آوار می‌شود.

دکتر معزی خطاب به سرپرستاران و سوپروایزرهای بخش‌های مختلف بیمارستان گلستان گفت: درخواست مجدانه‌ی من از شما، اعمال "نظارت لازم"، "پیگیری" و "پاسخگویی" است چرا که با رعایت و توجه و تمرکز ویژه‌ی شما بزرگواران در اجرایی کردن این سه رکن مهم، استانداردها و فرآیندهای نظام حاکمیت بالینی که غالب آن مبتنی بر اصل "حقوقِ گیرندگان خدمت" و رضایتمندی مراجعان است بند به بند و جزء به جزء عملی خواهد شد.

وی که در سخنان خود از افزایش قریب‌الوقوع تعداد نیروی انسانی خبره و کارآمد به ناوگان درمانی و خدماتی بیمارستان گلستان و همچنین ساماندهی حقوق و مزایای کارکنان خبر داد، اما تصریح کرد: در شرایط فعلی که حتی تهیه اقلام ساده جهت مصرف روزمره امور پزشکی و مراقبت‌های پرستاری، دستخوش مشکلات عدیده‌ایست، از تمامی شما بزرگواران، بعنوان متولیان بخشی از بیت‌المال، انتظار می‌رود، با دلسوزی و صرفه‌جویی در هدر رفت ملزومات و متعاقب آن هزینه‌ها، همچنین نظارت بر ثبت هزینه‌ها و مستندسازی خدمات به بیماران، در حفظ و تداوم زنجیره روند بهسازی و اصلاح امورات بیمارستان گلستان، کوشا باشید.

دکتر معزی گفت: یکی دیگر از فاکتورهای ارتقاء کمی و کیفی خدمات در بیمارستان گلستان، ایجاد "هماهنگی درون‌بخشی" است که رسالت همه‌ی ما بعنوان اعضاء یک تیم واحد و یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های دانشگاه جندی شاپور اهواز، برقراری تعامل بین اعضاء، پویایی و گریز از انفعال و سکون است و باید آن را در سرلوحه کار قرار داده و به آن "ایمان" داشته باشیم.

رئیس بیمارستان گلستان و رئیس اداره بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد دانشگاه جندی شاپور اهواز در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: لازم است با نظارت و کنترل مستمر همکاران پرستار، بویژه سرپرستاران محترم، "گزارش خطاها و نواقص" ضمن رعایت سلسله مراتب و بدون فوت وقت، برای پیگیری و رفع در اختیار مسئولین مربوطه و در نهایت اینجانب قرار گیرد./



بازگشت           چاپ چاپ      ارسال به دوستان ارسال به دوستان    
V5.1.0.0